Día doscientos sesenta, jueves - Dag 260, torsdag

Åh en sån dag. En lång en.

TIll att börja med snoozade jag en och en halv timme från tilltänkt uppgång. Vad tänkte jag när jag ställde klockan på halv åtta liksom? Nåja. Jag skrev upp vad jag ska säga på redovisningen igår, så idag var det bara att sätta igång med själva presentationen. Det blev väl min andra egenhändigt komponerade powerpoint i världshistorien (den första gjorde jag förra veckan) så det var sannerligen spännande.

Skolterassen mitt på dagen = man blir stekt = man sitter i skuggan

Jag var för tidig på skolan så ångesten i magen hann bygga upp sig fint tills läraren kom och halva klassen som ingick i min grupp påbörjade redovisningsdagen. Jag tänkte att jag skulle köra som tvåa eller kanske trea, men jag blev sist. Jag blev mer nervös än vad som är normalt till och med för mig, helt sjukt onödigt. Felipe, vår lärare som vi så många gånger varit så tveksamma mot, lade en hand på min axel och sa att det var lugnt. Jag undrar, var det alltså SÅ tydligt? Hahaha. Usch.

Smakprov på den EMINENTA presentationen

Men jaja, jag fick i alla fall göra min presentation till sist, utan powerpointen eftersom internetuppkopplingen inte fungerade. Så kan det gå! Jag fick i alla fall visa den i räserfart mot slutet, och jag överlevde hela kalabaliken.

Här synes också vår lärare, en prisbelönt journalist från Colombia.

Sen slog hunger, tröttheten och den totala tomheten till, och när jag nu väl kom hem med de andra runt halv sju på kvällen då var jag helt slut. Men mat ville vi ha, och fastän vi var trötta som as så kände vi ändå att ett litet firande var på sin plats, så vi gick till en asiatisk restaurang nere på gatan. Först möttes vi förresten av detta utanför dörren när vi kom hem:

Okej det syns inte jättebra, men det är en fiskmås som försöker sluka en duva hel.

Mat i magen fick vi i alla fall till slut, verkligen!

Vad sägs om mina "Fideos a la plancha", nudlar på planka?

Men det får man väl vara, antar jag. Nu blir det inget mer idag, för det ORKAR INTE JAG.

Inga kommentarer: