Sverige dag 2, lördag

Juldagen är i vår familj en helig slappardag, i alla fall om man frågar mamma, och det har smittat av sig på mig. Tanken är att man inte behöver laga någon mat utan den som är hungrig äter julmatsrester när den har lust. Det är också meningen att alla barn ska underhålla sig med sina julklappar och därmed vara lugna och ur vägen, så att mamma (och nuförtiden även jag) ska kunna slappa järnet och bara fylla i våra nya kalendrar och läsa julklappsböcker och göra absolut så lite som möjligt hela dagen.

Den traditionen tog vi fasta på även idag, och vi slappade som vi aldrig slappat förr. Jag har i princip inte ens orkat släpa mig ut i köket för att värma matrester. Istället var det först sovmorgon och sedan ett ganska rejält maraton av något ap-program på Animal Planet för mig och mamma. Inte många knop blev gjorda och hundarna hakade på vår trend tills det efter mörkrets inbrott blev dags för dagens andra kissrunda ute i snön. Snabbt in igen och så slappade vi lite till.

När dagen var till ända slocknade jag före vinjetten till Dunderklumpen.

Inga kommentarer: