Día doscientos cincuenta y tres, jueves - Dag 253, torsdag

Hualigen, idag var ingen bra morgon. Eller rättare sagt, fy farao vad jag sov dåligt. Och drömde konstigt!

Jag fick i alla fall redan på förmiddagen en del gjort med min historiauppsats, med den lilla fakta jag redan hade hemma alltså. Och sen tror jag att vi åt lunch, ja det gjorde vi nog. Sen pluggade vi lite till och sen pallrade vi oss för att göra lite nytta.

Till exempel köpte vi bussbiljetter till Andorra! Färden blir av imorgon, kvart över sex på morgonen! Sen fyllde vi på våra mobiler, handlade matsäck till morgondagen och slog på stort och besökte biblioteket vi bor grannar med men upptäckte först för ett par veckor sen. Älskade det! Vi gick därifrån med varsitt lånekort och en hel hög med böcker. Nu är vi förhoppningsvis utrustade för våra uppsatser. Taggad!

Så nu har jag suttit och markerat lite sidor i böckerna så att jag kan läsa på bussen imorgon, det tar nämligen tre timmar åt ena hållet och fyra timmar hem igen, så tid finns det. Risken är väl att vi somnar på vägen dit, med tanke på tiden på dygnet.

Som parentes kan jag ju nämna att jag verkligen gillar företag som satsar på bra service och att vara lättillgängliga för sina kunder. Jag försökte hitta nån info om huruvida busstationen i Andorra hade förvaringsskåp (så man slapp släpa på historiaböckerna hela dagen) men hittade ingenting själv. MEN! Busstationen hade nämligen givit möjlighet att chatta med dem! Så på fem minuter fick jag veta att det fanns skåp, vad de kostade och hur länge man kunde ha dem utan att behöva betala ny avgift. Klockrent!

Nu är vi taggade på att åka till Andorra imorgon och få se ett nytt land, och en massa natur på vägen dit. Dessutom taggar jag enormt till Peace & Love som äntligen blir av. Jag trodde nog inte det, men med en mamma och pappa som hjälper till så blir det alltså så. Lovely! Bob Dylan! Håkan Hellström! Journey! Miss Li! Christian Kjellvander! Åh!

Inga kommentarer: