Día doscientos cincuenta y ocho, martes - Dag 258, tisdag

Jag kom upp imorse. Kors i taket! Simmade gjorde jag också. Ett kors till. Sen höll jag på att somna hemma igen innan det var dags att gå till skolan.

Sista historialektionen, skönt. Som vanligt blir pauserna ganska långa och tekniken funkar inte som den ska. Frustrationen hos vår lärare är märkbar, alltmer för varje gång. Jag förstår honom, jag skulle bli tokig.

Efter skolan satt vi hemma och tanken var att vi skulle läsa på ännu mer om boken vi skulle redovisa imorgon, men jag vet inte riktigt vad vi gjorde av tiden. I alla fall! Klockan tio över nio befann vi oss vid triumfbågen och mötte upp Jenny! Hon läste med oss i höstas och är här på semester med en kompis, superkul att ses igen.

Dessutom hade tjejerna med sig ett kubbspel! Så vi körde två snabba matcher innan vi gav oss. Snabba blev de för att vi blev totalt utklassade inom loppet av några minuter i båda matcherna, inte så imponerande för vår del. Naturligtvis är det ju för att vi är ringrostiga och att "svenskarna" hade tjyvtränat, något annat kan det ju inte bero på!

Jenny-penny!

Bästa presenten: lösgodis!

Mästarna (tyvärr) Jenny och Carro

Och igen
Lite kubb och fint sällskap känns i alla fall som en bra uppladdning inför morgondagens redovisning. Bäddat för framgång liksom. Och som om någon där uppe liksom ville göra något fint för mig, så satt det en kelen katt utanför vår dörr när vi kom hem. De andra gick in men jag blev kvar en stund. Det var en ganska ful katt, men hon var ensam, pratade och det bubblade i magen av kattungar på henne. Hon kikade ledset in genom vår öppna dörr, men när jag till slut gick in vände hon och gick åt andra hållet. Lilla pluttan. Var ska hon göra av sina bebisar? Jag fick i alla fall lite katt-gos, så trots att det var lite sorgligt blev jag glad. Fin kväll det här!

Inga kommentarer: